שנת 2007 הייתה שנה יוצאת דופן במיוחד, בשנה זו הציג לראשונה, מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, את האייפון הראשון בכנס בסן פרנסיסקו, המצאה ייחודית זאת הייתה פתח לעידן חדש, עולם שבו הכל יכול להיעשות בפשטות וקלות מכל נקודה ברחבי העולם עולם, ממש מכף היד. השינוי בחשיבה, כיצד טלפון נייד צריך להיראות ומה הוא יכול לעשות גרמו למהפכה של ממש שסחפה אחריה את כל העולם מקשישים ועד ילדים – פשטות ההפעלה והנוחות של השימוש, הביאו לידי שינוי מהותי שאת תוצאותיו אנו רואים עד היום.
מעבר לפיתוח הטכנולוגי וחווית המשתמש, אחד הרעיונות החשובים באייפון, היה פתיחת חנות אפליקציות אשר מתוכה יכלו המשתמשים לבחור איזה אפליקציה הם רוצים שתעזור או תשעשע אותם בחיי היומיום. פתיחת ה-App store, בשנת 2008 שינתה את עולם הפיתוח לחלוטין, ומאות אלפי אנשים החלו לפתח אפליקציות עבור האייפון (IOS) ולאחר מכן עבור חנות האפליקציות של גוגל, סמארטפונים הפועלים על מערכת הפעלה של אנדרואיד. פיתוח אפליקציות הפך לאחד התחומים הלוהטים ביותר בעולם ההייטק.
בחנויות היישומים (אפליקציות) של אפל וגוגל יש למעלה מ-5 מיליון יישומים, ובכל העולם מדי יום אנשים מורידים מאות מיליוני אפליקציות בתחומים שונים: משחקים, אפליקציות מסחר, רשתות חברתיות, בנקאות, יישומי ניווט ועוד. כיום, לפתח אפליקציה זה לא דבר מסובך במיוחד, אך כדי לזכות בחשיפה בתוך החנות של אפל או החנות של גוגל וליהנות מכך שמיליוני אנשים יורידו את האפליקציה יש צורך במספר גורמים שיהפכו את האפליקציה שלכם לסיפור הצלחה.
מה הסוד של פיתוח אפליקציה מוצלחת?
לפני שלב הפיתוח, חשוב מאוד לעשות הכנה מדוקדקת ויסודית, הבנת התהליך ובנייה נכונה של האפליקציה תחסוך לכם זמן יקר וכסף רב.
בדיקת הרעיון שלכם, מחקר יסודי וסקר שוק מקיף
כאשר הרעיון נמצא בחיתוליו, חשוב לבדוק מספר פרטים לפני שיוצאים לדרך: האם הרעיון שלכם כבר קיים בחנות האפליקציות? כמה אפליקציות דומות יש ומה מספר ההורדות שלהן? במה הרעיון שלכם שונה ממה שקיים? האם יש לכם טכנולוגיה ייחודית? חווית משתמש יוצאת דופן? מוצר חדשני? כדאי לנסות להבין מה המתחרים שלכם עושים, מהן השגיאות שלהם באפליקציה ומהם הדברים הנכונים שאפשר ללמוד מהם.
אוכלוסיית היעד
נסו להבין ולהגדיר מי הוא הקהל הפוטנציאלי שלכם ואיך אתם מתכוונים לפנות אליו ולשכנע אותו בנחיצות האפליקציה שלכם. כיום, זה קשה יותר לעודד אנשים להוריד אפליקציות בשל השפע האדיר שלהן.
אפיון האפליקציה
שלב חשוב ביותר, שלא תמיד מקדישים לו מספיק זמן. חשוב לכתוב מסמך אפיון מדויק ומקיף ככל שניתן, על מנת ששלב הפיתוח יתנהל במהירות רבה וללא תקלות. בשלב הזה אנו בונים את הארכיטקטורה של האפליקציה ומבינים כיצד היוזר אמור להשתמש באפליקציה ומהן הבעיות שעלולות להתעורר בזמן השימוש. מאפיין טוב ומקצועי, יבנה עבורכם מוק-אפ, איתו תוכלו לנווט באפליקציה ולהבין בדיוק את התחושה מצד המשתמש קצה.
פיתוח האפליקציה
זהו לב התהליך, בו חברת האפליקציות, כותבת את הקוד שאותו מעבירים לחנויות האפליקציות. חשוב להיעזר בשלב הזה באנשי פיתוח מנוסים שיוכלו לתת מענה לדרישות הטכנולוגיות שאתם צריכים באפליקציה. שלב ההעלאה לחנות, הוא שלב קריטי בו נבחנת האפליקציה ע"י החנויות.
עיצוב
אם תבחנו את האפליקציות המותקנות בסמארטפון שלכם, תגלו שיש להן דבר אחד משותף – כולן מעוצבות באופן מדויק ומרשים. חשוב להיעזר בשירותיו של מעצב מקצועי ומוכשר שיוכל לספק למשתמשים חווית משתמש נעימה לעין ומתאימה לטרנדים העכשוויים בעיצוב אפליקציות.
בקרת איכות (QA)
בשלב זה נותנים למשתמשים חיצוניים ולבודקים מקצועיים להשתמש באפליקציה ולגלות מהם הבאגים והאם יש בעיות מהותיות אותן צריך לפתור לפני שמעלים את האפליקציה לאוויר.