אין ספק שכאשר מדובר על מחשוב ענן, מדובר על דבר ששינה את כל עולם הטכנולוגיה שלנו. אגב, מחשוב ענן אפשר להקביל לרשת החשמל. מה הכוונה? החשמל הרי זמין לנו ואנו לא צריכים גנרטור, דלק וציוד יקר על מנת להשתמש בו. אנחנו משלמים עליו בהתאם לגובה הצריכה שלנו. כך גם מחשוב ענן. אנחנו משלמים על שירות בענן ומשתמשים בו על מנת לאחסן מידע, לעבד נתונים ולאחרונה ניתן גם לראות שימוש בשירותי תקשורת. אגב, אחד התנאים ההכרחיים על מנת שמחשוב ענן יעבוד כמו שצריך הוא כמובן חיבור לרשת אינטרנט. היום כולנו מחוברים לרשת האינטרנט, כך שלא מדובר על תנאי שקשה לעמוד בו.
מודל מבוסס מחיר ופונקציונאליות
זה הרי ידוע שלעסקים יש המון הוצאות וסעיף התקשורת הוא אחד מהם ועל כן, אותם עסקים פועלים על מנת לצמצם את ההוצאות הקשורות בו. הדבר בעייתי, משום שתקשורת מהווה דרך יעילה ומהירה לעשיית עסקים וחשוב שבעלי עסקים דווקא יעמדו בחזית הטכנולוגיה וישכללו את פתרונות התקשורת שלהם. לדוגמה, אחד מבין פתרונות התקשורת הוא רכישה של מרכזיה חדשה. הבעיה היא שעסקים רבים מתקשים לעמוד בעלויות של המרכזייה עצמה, אחזקה שנתית, קווי טלפון, קווי תשתית, ציוד תקשורת ועוד. במידה ולעסקים האלה יש סניפים נוספים, הדבר עוד יותר מקשה מבחינת עלויות, כי יש צורך בהתקנה ייעודית בכל סניף. בשנים האחרונות, מוצע פתרון מצוין למרכזיה הרגילה והוא מרכזיה בענן או מרכזיה וירטואלית. למעשה, כל מה שצריך על מנת להפעיל אותה הוא תשתית אינטרנט יציבה ומכשיר טלפון. במידה ויש צורך בשירותים נוספים, הרי שאלו ניתנים בתשלום חודשי. שימוש במרכזיה בענן, חוסך רכישה של מרכזיה וקווי טלפון ויותר מזה, אפשר להתחבר אליה מכל מקום שיש לו כתובת IP.
מרכזיה עם תוכנה
ניתן לראות שבשנים האחרונות, יש מגמה של החלפת המרכזיות המיושנות במרכזיות IP שהינן מבוססות תוכנה. אם בעבר, היינו משתמשים בכרטיסי תקשורת פיזיים, עם מרכזיות IP נשתמש בתוכנה ייעודית שמותקנת בתוך המרכזייה. גם קווי התקשורת הפיזיים מוחלפים בקווים מבוססי אינטרנט. בגלל השימוש בתוכנה ולא בחומרה, הרי שהשירות עליו משלם בעל העסק כולל שדרוג וכמו כן חיבור למערכות מידע נוספות כמו, מערכות CRM ומערכות ERP.
שירותים מבוססי ענן
ניתן לראות שחברות הטכנולוגיה עושות שימוש בשירותי ענן עם שביעות רצון גדולה, אבל מה לגבי חברות מסורתיות ובכלל בעלי עסקים? הם עדיין חוששים משירותי תקשורת מבוססי ענן ומדוע? כי מתעוררות שאלות כמו, מה יקרה אם חיבור האינטרנט לא תקין? האם החיבור מספיק בטוח? וכו'. כמובן שגם לחששות הללו, יש פתרונות הולמים.
כמה מילים לסיכום...
כיום, עסקים בכל גודל, יכולים להנות משירותי מרכזיה מתקדמים בעלויות יחסית נמוכות. מומלץ להתייעץ עם חברות המספקות את השירות ולהבין קצת יותר טוב במה מדובר, במה זה כרוך וכמו כן לשאול את כל השאלות הרלוונטיות. כך שבסופו של דבר, המעבר יהיה יושלם בהצלחה.