כל אדם אשר מקים עסק ללא קשר לתחום העיסוק שלו מעוניין שיהיו לו הכנסות משמעותיות וכך בניהול נכון הוא ייהנה גם מרווחים נאים. כדי להגיע לכך הוא מבצע פעולות שונות אשר קשורות לתפעול של העסק ולהעצמתו. אחת הדרכים החשובות שיש לבצע היא מיתוג עסקים וזאת כדי להעלות את רמת המוניטין שלו. הרצון הוא שהקהל יכיר את העסק וזאת בזכות התדמית החיובית שלו שנוצרת מרבדים שונים של עשייה שכולם יחד מעניקים לו את המוניטין שלו. המטרה היא לשמור על רמה זו לאורך שנים ואף להעלות אותה צעד אחר צעד.
יש דרכים שונות לביצוע מיתוג עסקים וכל אחת מהן מתאימה לסוג אחר של עסקים. זו הסיבה שמנהלי העסקים נעזרים באנשי מקצוע מהשורה הראשונה שהם הצוותים המקצועיים בסוכנויות של שיווק דיגיטלי שמבצעים עבודה זו בשיטות חדשניות התואמות את הרגלי הצריכה והגלישה של הקהל. בנושא זה יש פעולות בסיסיות שמבצעים כדי להכין את הקרקע והן בניית הלוגו וקביעת שפת מיתוג לעסק. בנייה של הלוגו והשפה המותגית מצריכים חשיבה ויצירתיות רבה, כדי לבנות את האלמנטים שמייחדים את העסק בגוונים ספציפיים ויאפיינו את הפעילות הייחודית שלו.
שלבי מיתוג עסקים
שלב בסיסי נוסף הוא הקמה של אתר אינטרנט איכותי שיהיה חלון הראווה של העסק. בונה האתרים שהוא איש מקצוע בעל רזומה עשיר מבצע סיעור מוחות עם מנהלי החברה, כדי להבין את הפעילות העסקית על כל רבדיה. בהתאם לכך הוא בונה אתר מעוצב ויפהפה אשר ממשיך את הקו של מיתוג עסקים, על פי צבעי הלוגו והשפה המיתוגית. האתר מייצג את הפעילות של החברה על פי התחומים השונים שלה וערכיה ולכן מופיעות בו כל הקטגוריות הרלוונטיות המובילות להתעניינות רבה, מאמרים, וגם מוצרים למכירה.
פעילות ברשתות החברתיות
כובד המשקל של הפעילות העסקית נקבע ברשתות החברתיות המובילות כמו טיק טוק, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ועוד. זו הסיבה שגם הנושא של מיתוג עסקים מקבל שם משמעות רבה. אחת הדרכים החזקות להטמעת הפעילות העסקית היא באמצעות הפצת דפי נחיתה, סרטונים ותמונות של המותג. בדרך זו מחזקים את הנוכחות של המותג, כיוון שהוא מוזכר שוב ושוב וכך נוצר לציבור זיכרון חזותי של נראות הלוגו והאפיון של המוצרים השונים.
אסטרטגיה שיווקית
הפרסום הוא נושא מהותי במעטפת של מיתוג עסקים. כל חברה בונה את שיטות הפרסום שהן המתאימות ביותר לאופי הפעילות שלה ולמוצרים שהיא משווקת. במקרים רבים נעזרים ביועץ דיגיטלי המטפל בנושא אסטרטגיה שיווקית. על פי המיומנות שלו הוא מציע כמה דרכים שנראות לו הנכונות ביותר כמו לדוגמה קידום ממומן שיסחוף לקוחות רבים לאתר וגם רימרקטינג שיחזיר את הלקוחות הפוטנציאליים לאתרים כדי שישלימו את הקניות שלהם. האזכור של שם המותג יתבצע כמה וכמה פעמים וכך הדבר יגביר את המודעות לקיומו של המותג.
מאמר בשיתוף אתר https://activo.co.il