אתרי סחר אונליין חדשים מוקמים בכל יום ויום. את הכל מוכרים כיום באינטרנט, מאופנה ועד מזון, מאלקטרוניקה ועד טיסות לחו"ל. צמיחה גדולה במיוחד צפויה בתחום מכירת מוצרי המזון באינטרנט. אך כדי שאתר סחר למכירת מזון יצליח באמת, יש לבנות אותו בצורה מקצועיות ואיכותית.
לפני שנסביר מהם הדגשים החשובים לבנית אתר סחר אונליין של מוצרי מזון, נציע לכם להתרשם מחנויות ואתרים משגשגים. אתר חנות של שימורים, כמו פטריות, מלפפונים, טונה (ראו כאן) וכד' יכול לפנות לאוכלוסייה רחבה מאוד, בכל שטחה של מדינת ישראל. זהו העתיד וזוהי הקדמה.
ניקיון כמו בעולם האמיתי
דגש חשוב במיוחד לבניית אתרי סחר בתחום המזון מבוסס על מה שקורה בעולם האמיתי. אם יש קו מאחד בין כל אותן חנויות המוכרות לנו טונה ולחם, פירות וירקות, בשר ומוצרים קפואים זה הניקיון. אף אחד לא ייכנס לחנות המוכרת מזון כאשר הרצפה תהיה מטונפת והמדפים לא יהיו מסודרים. מכך ניתן להסיק כי הניקיון נדרש גם באתר סחר למכירת מזון. כמובן, אף אתר לא סובל מאבק או מרצפה מלוכלכת אבל עיצוב יכול להיות נקי ומסודר או מבולגן ומקושקש. עיצוב מתחכם מדי או ניסיון למשוך את העין באמצעים מלאכותיים נידון לכישלון. אתר סחר למכירת מוצרי מזון צריך להיות בעל עיצוב נקי, מסודר, נעים לעין, פשוט אך לא משעמם.
מדפים דיגיטליים מסודרים היטב
כאשר אנו מדברים על אתר סחר אונליין למכירת מוצרי מזון אנו מדברים בעצם על אתר שמציע מוצרים רבגוניים. אתר לא ימשוך קהל אם הוא יציע רק מוצר אחד כגון לחם שחור או טונה בשמן. אתר סחר אונליין שמוכר מזון חייב להציע מגוון והרבה. לא לחם אחד אלא כמה וכמה סוגי לחמים. הרבה סוגי שימורים. מגוון מוצרים קפואים וטריים. וכפי שכל מינימרקט או מרכול מציעים חוויית קניה המבוססת על הרבה מדפים מסודרים היטב, כך צריך לעצב גם את האתר.
הקונספט של מדפים דיגיטליים מסודרים היטב הוא פשוט להגדרה אך לא תמיד קל לביצוע. צריך לאפשר ללקוחות למצוא את המוצרים הדרושים להם בקלות וללא קשים. אפשר לסדר את המוצרים על פי קטגוריות אך יש עוד דרך לעזור לגולשים. צריך לבנות את האתר כך שתמיד יוצגו גם מוצרים קשורים או מוצרים נלווים. למשל, לקוח שהוסיף לעגלת הקניות שלו כיכר לחם, יוכל לצרף מיד לעגלה מוצרים נלווים המוצגים בפניו באופן אוטומטי (כדוגמת ממרחים שונים). מי שהוסיף לעגלה עגבניות, יקבל קישור מידי למחלקת הירקות והפירות.
גלישה ידידותית ותפעול נוח
בניית אתר מסחר המתמקד במזון חייבת להיעשות כך שניתן יהיה לבצע עדכונים שוטפים ובקלות. מוצרי המזון משתנים תדיר, מותרים חדשים צומחים ומותגים וותיקים עוברים מתיחת פנים. ספקי החנות עשויים להשתנות ובשורה התחתונה, התפעול של האתר צריך לאפשר הוספת או גריעת מוצרים בקלות. כלומר, מלבד נוחות גלישה ללקוח חייב להיות ממשק משתמש מעולה לצרכים תפעוליים. שינוי מחירים, עדכון מבצעים, מעקב אחר הזמנת לקוחות.
שכלולים ותשלומים
אתרים מתקדמים שמבינים כי לקוחות טובים אלה לקוחות שחוזרים יכולים להציע ערך מוסף חשוב. אתרי סחר למוצרי מזון מבוססים על לקוחות שחוזרים שוב ושוב. לכן, מומלץ כי בניית האתר תיעשה כך שניתן להירשם לאתר כלקוחות קבועים וליהנות מהרבה יתרונות. הרישום יכול להעניק מבצעים אך גם לאפשר הגדרת סל קניות חכם. המערכת תוכל לזכור מהם המוצרים המועדפים על הלקוח ולהציע הצעות בהתאם. בנוסף, אין ספק כי בבניית האתר יש להשקיע במערכת סליקה חכמה, מאובטחת, נוחה ויעילה.