השוק הישראלי מאוד דינאמי ומאוד מתקדם, אבל הוא גם מוגבל מבחינה כמותית. חברה שרוצה להמשיך ולהתפתח, כל מי שרוצה מנועי צמיחה חזקים, חייב בשלב כלשהו להתרחב לפעילות בחו"ל, בשווקים אחרים. זה חשוב גם כאשר מדובר בעסק מקוון, חנות אינטרנט. כמעט כל מוצר שנמכר בארץ יכול להימכר בהצלחה בלתי מבוטלת גם בחו"ל. אפילו אם ההיענות באחוזים לא תהיה גבוה, היקף הלקוחות הפוטנציאליים מראה כי זהו צעד נבון.
עיצוב האתר בתאימות לשפה המקומית
הרחבת פעילות של חנות אינטרנט מהשוק הישראלי לעבר שווקים אחרים מתחיל בראש ובראשונה בשפה. מי שרוצה להיות מעורב אישית בעניין הזה, טוב ייעשה אם ירחיב את ידיעותיו בשפות הרלוונטיות. אפשר לחפש קורס לימוד אנגלית עסקית (לדוגמא) וגם להיעזר בשירותי תרגום אם עולה הצורך. יש לציין כי בכל שוק כמעט, כדאי להציע אתר באנגלית, גם אם השפה המקומית שונה. מטמיעים באתר אפשרות לבחירת השפה הרצויה. כלומר, עיצוב האתר בתאימות לשפה האנגלית המתאים לארצות הברית, קנדה, בריטניה ואוסטרליה יוצע במקביל לעיצוב בשפות אחרות במדינות נוספות.
עיצוב החנות בהתאם לשוק המקומי
לא מספיק להירשם לקורס לימוד אנגלית עסקית או לשכור מתרגמים שפשוט יעבירו את השפה של האתר מעברית לשפה אחרת. יש לבצע התאמה של האתר באופנים נוספים, טכניים ואחרים. מבחינה טכנית, יש להפוך את האתר מבחינה וויזואלית. זאת, כיוון שעברית כותבים מימין לשמאל וזאת בניגוד למרבית שפות העולם. בנוסף, יש לעצב את חנות האינטרנט בצורה שתתאים לשוק המקומי. רק לעיתים נדירות ניתן יהיה להשתמש בדיוק באותו האתר כפי שהוא פונה לשוק הישראלי גם כאשר עליו לפנות אל השוק העולמי.
אגב, תרגום מילולי של אחד לאחד גם לא יהיה נבון. כל מרצה שמציע קורסי לימוד אנגלית עסקית יודע לספר כי תרגום מילולי מדי יוצר רושם רע מאוד, מוטעה ולפעמים גם מביך. בנוסף, בלא מעט שווקים נהוג לפנות לציבור בשפה גבוהה יותר מכפי שמקובל בשוק הישראלי.
סליקה בהתאם למקובל בשוק
לפני פריצה לשווקים נוספים, יש לבדוק אפשרות להרחבת פתרונות הסליקה. כדאי להציע ללקוחות בשווקים אחרים מגוון רחב של אמצעי תשלום שחלקם לא בהכרח הוצעו ללקוחות החנות כאשר זו הייתה פעילה רק בשוק הישראלי.
פתרונות משלוח גלובליים
לקראת הפריצה לשוק נוסף, יש להיערך נכון מבחינה לוגיסטית. במילים אחרות, יש לבדוק פתרונות שונים לאספקת המוצרים ללקוח. חשוב שחברות המשלוחים תהיינה אמינות מפני שאם יהיו עיכובים, השוק וקהל הצרכנים עשויים שלא לגלות סלחנות.
קידום בשווקים זרים
גם אם חנות האינטרנט שלכם תפסה מקום טוב ביחס למתחרים בנושאים כגון קידום SEO וקידום אורגני בארץ, זה לא אומר הרבה כאשר פונים ללקוחות ולשווקים אחרים. יש לבנות אסטרטגיה שיווקית כמו של עסק חדש. יש להיעזר במומחי קידום ושיווק המתמצאים בקידום גלובלי. אגב, יש גם חברות ישראליות שיכולות לסייע בכך בזכות ניסיון בקידום מותגים ומוצרים גם בארץ וגם בחו"ל.
פעילות אינטנסיבית ברשת
הרחבת פעילות של חנות אינטרנט מהשוק הישראלי לשווקים נוספים תהיה אפקטיבית יותר בזכות שימוש נכון ברשת. כדאי להכין סרטוני תדמית שיועלו ליו טיוב. כדאי לבנות דפים עסקיים שיופצו ברשתות החברתיות. ואגב, יש מדינות מסוימות שבהן הפופולריות של גוגל איננה גבוהה כמו בישראל. במדינות מסוימות, כדוגמת רוסיה או סין, ניתן למצוא מנועי חיפוש מקומיים, חזקים והרבה יותר פופולריים מבחינת הגולשים המקומיים. יש לתת על כך את הדעת ואז, לפעול בהתאם.